Snart ett år sedan, vart tog tiden vägen?
Godmorgon!
Och så var det torsdag igen, vart tog den här veckan vägen? 
Känns som om de nyss var måndag haha :) 
Men men, den här veckan har jag tyvärr inte gjort så mycket. 
Eftersom jag har gjort illa fingret så sa läkaren att jag skulle ta det lugnt.
Och det här med att jag skulle städa får vänta tills helgen, jag får inte blöta ner mitt finger så i helgen kanske jag kan städa. 
Känns sådär att inte kunna göra det jag brukar göra haha.. 
 
Hur som helst, torsdag idag och det innebär att jag ska träffa Lina vid 5. 
Och efter det ska jag hem till mamma och äta middag, pallar inte att laga mat idag så jag åker hem till mamma och äter. 
Ungefär så ser min dag ut, har inte så många planer för dagen. 
Då jag inte kan städa eller så, så  får jag hitta på annat.. 
 
På tal om annat, ni som har läst min blogg nu ett tag vet att jag för ett år sedan var i Madrid i 3 månader och studerade spanska. 
Eller ja den 23 Augusti är det exakt ett år sedan jag åkte ner till Madrid för att plugga. 
Jag kan än idag minnas hur nerväs jag var när jag satt på arlanda helt själv för att åka ner.
Jag åkte tidigt på morgonen, mellan landade i Frankfurt och sedan på eftermiddagen var jag i Madrid. 
Super nervös, var även nervös dagarna innan. Dock inte alls lika nervös som när jag satt i Madrid i mitt rum. 
Jag var först på plats av dom som skulle bo i mitt rum, vi var 3 st som skulle dela på ett rum.
Och nu tänker ni kanske, Va? 3 st i ett rum? Jag skulle inte palla det.. 
Men det var mycket enklare än vad man tror och så mycket roligare än många tror. 
Jag ångrar inte alls mitt beslut av att dela rum med andra tjejer :) 
Och jag kommer ihåg första skoldagen, var super nervös över att inte hitta någon att umgås med. 
Och lektionerna, dom ska vi inte prata om haha :D 
Första veckan i skolan, undrade jag mer elle mindre ifall jag hade gjort rätt val.
Min spanska var inte alls på topp, lektionerna var så klart bara på spanska. 
Trodde lite att lärarna kunde engelska men det fanns inte en garanti för det, men jag är så glad att jag stannade kvar i 3 månader trots att jag hade många upp och ner gångar.
Ni hittar alla mina inlägg ifrån min tid i Spanien i kategorin Spanien och ni hittar även alla inlägg där jag skriver om hur det var i Madrid osv i kategorin EF.
Har ni frågor eller så, så är det bara att fråga på :)