Tankar kring tatueringar!
Godkväll på er!
Jag hade gjort ett as långt inlägg om tatueringar åt er. 
Men var inte alls nöjd över texten osv. 
Tycket det blev lite konstigt och flumigt . Så jag tog bort allt..
Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera min text så det inte blir fel eller att någon misstolkar och tar åt sig. 
Jag är en sån person som älskar tatueringar och tycker att det är bland det snyggaste som finns. 
 
Och jag vet att alla inte håller med mig kring det, och det är helt okej för mig. 
Men det jag tycker är tråkigt är att jag som person ska få hör hur fult och dåligt det är med tatueringar. 
Har även fått höra att det är tråkigt att jag förstår min kropp.. 
Nej jag tycker inte jag förstör den, jag gör den till mig. 
 
Åhh det är så svårt att skriva om tatueringar tycker jag, vill inte direkt förolämpa någon eller så. 
Men vill att alla ska förstå att vi är olika som människor, vi har olika smaker, stilar osv. 
Bara för att du som person inte tycker det är snyggt, vackert osv så betyder det inte att alla andra ska tycka lika. 
Jag respekterar alla som inte tycker om tatueringar, och jag är inte på dom om att det är synd, tråkigt att dom inte skaffar taturingar osv bara för att jag tycker det är snyggt. 
Förstår ni vad jag menar? 
 
Och ja jag kommer att skaffa mer tatueringar, vet bara inte när. Får se hur mycket det kostar osv. 
Men har ett par stycken jag vill ha, och som jag kommer att skaffa. 
 
Hur som helst,alla får tycka och tänka precis som dom vill, jag vet. 
Men det betyder inte att dom behöver säga det till mig som nu älskar tatueringar och tycker det är snyggt. 
Och som jag skrev tidigare, jag respekterar  alla som inte tycker det är snyggt, och jag respekterar alla som tycker det är snyggt. Det är en smak sak. Vi alla är olika och det är något positivt. Tycker jag iallafall. 
 
Och så kanske ni undrar varför jag tar upp det här med tatueringar nu? 
Jo som jag skrev lite längre upp så vill jag skaffa mera tatueringar, vet bara inte när.
Och jag är en sån person som bryr mig om vad alla tycker och tänker, och om då någon kommer till mig och säger " nämen nej usch gör inte den  tatueringen den är ful" , "du förstör din kropp, du kommer inte få jobb" och " har du verkligen tänkt igenom detta?". Svaret är enkelt, ja jag har tänkt igenom mina tatueringar VÄLDIGT noga innan jag skaffat dom. Och ja jag kommer få jobb, då jag har jobb nu och då har jag ändå tatueringar. Så vad är problemet? Många i dagens samhälle har tatueringar. 
Och nej jag tycker inte den är ful, så det är därför jag har dom. Det är jag som ska ha den resten av mitt liv, är det inte då jag som ska tycka om den? Den sitter på min kropp och inte din. Så vad är då problemet? 
Jag tycker bara det är så sjukt onödigt att släga ut sig mindre snälla kommenterar om någon annas kropp. 
Det är upp till var och en att se ut som dom vill. 
Och jag har valt att leva ett liv med tatueringar och det är det bästa beslutet jag tagit. 
 
Hoppas ni inte tycker att inlägget är allt för flumigt? hehe 
Och jag hoppas ni förstår min poäng? 
Bjuder på två bilder på mina tatueringar jag har nu. 
#1 - marika mourujärvi

Fint skrivet. Människor borde bry sig mindre om andras utseenden. Kram! :)

Svar: Tack! Ja jag håller verkligen med dig ;) Kram
Sofia Nilsson