Jul med Bob
Hallå!
Idag var det en kort dag på jobbet, vilket kändes helt okej. 
Jag brukar oftas jobba mer än vad som står på mitt schema så idag kändes det helt okej att faktiskt jobba de timmar som stod på schemat. 
Kom hem för ca 30 min sen men har kollat lite på youtube, ska snart fixa lite mat och sen ska jag nog läsa lite i min bok. 
Har jag berättat att jag ska försöka att börja läsa mer? 
Om inte, så ska jag iallafall försöka läsa mer böcker, jag köper en massa böcker och sen så läser jag 2-3 sidor ungefär och sen blir det inget mer med det. 
Det finns ytterst få böcker jag har läst klart i och ska nu försöka läsa de böcker jag har hemma. 
Håller just nu på med Jul med Bob, så här ser boken ut: 
Och den handlar då om: 
Vintern 2010 var iskall och James framtidsutsikter såg dystra ut. Julen, en helg han alltid bävat för, stod för dörren. Hälsan var klen och han hade varken pengar till att värma upp lägenheten eller julmat åt Bob och sig själv. Han var helt enkelt tvungen att trotsa kylan och ge sig ut på de snöiga gatorna. 
Jul med Bob är den gripande berättelsen om hur James tack vare Bob, vännen Belle och många vänliga Londonbor till slut förstår vad som är så speciellt med julen och hur mycket han själv förändrats sedan Bob kom in i hans liv.
Jag har läst första boken, gatukatten Bob och sen finns det en till som heter mitt liv med Bob och så är det den hör. Jag har bara lästa första och sen nu den här boken som jag snart har läst klart. 
Sen ska jag läsa mitt liv med Bob och sen har jag en hel del andra böcker att läsa. 
Men det ska väl bli roligt antar jag, kommer göra mer inlägg om de böcker jag ska läsa och vad jag tycker om dom osv. 
Jag älskade första boken Gautkatten Bob, så fin! Och den här jul med Bob är också fin, bara älskar dom böckerna. Jag tror Mitt liv med Bob kommer vara minst lika bra :) 
Har ni några favorit böcker? Kommentera då gärna ;)